عوامل موثر بر رفتار خرید زنان در مناطق گردشگری

 

پژوهشگران کشور با بررسی عمیق رفتار خرید زنان در فروشگاه های بزرگ مناطق ساحلی مازندران به نتایج ارزشمندی در مورد تأثیر عوامل اجتماعی و فرهنگی بر این رفتار دست یافته اند. در سال های اخیر تعداد زیادی فروشگاه و مراکز خرید در مناطق ساحلی و گردشگری شمال ایران به ویژه مازندران ایجاد شده است. بسیاری از این فروشگاه ها به صورت تخصصی در زمینه فروش پوشاک فعالیت می کنند و با توجه به جاذبه های گردشگری این مناطق توانسته اند توجه بسیاری از گردشگران به ویژه بانوان را به خود جلب کنند. گردشگری خرید و خرید توریستی دو مفهوم مرتبط هستند که هدف اصلی یک گردشگر را از خرید یا خرید به عنوان یکی از فعالیت های توریستی تعریف می کنند. جامعه امروزی، رفتار خرید و الگوهای مصرف بخشی از سبک زندگی مردم است. این الگوها نه تنها شاخص‌های اجتماعی هستند، بلکه به‌عنوان کسب هویت و منزلت اجتماعی نیز محسوب می‌شوند. سلیقه، هنجارهای اجتماعی و مد به عنوان جایگاهی در نردبان اجتماعی دیده می شوند و می توانند به تمایز افراد از یکدیگر کمک کنند. در پژوهشی که توسط علی رحمانی فیروزجاه، دانشیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل و دو تن از همکارانش انجام شد، رفتار خرید زنان از فروشگاه های بزرگ در مناطق ساحلی مازندران مورد بررسی قرار گرفت.

 

چکیده ی خبر از ایسنا: isna.ir/xdRq87

 

وبلاگ مشابه

بیش از 10000 طرح منحصر به فرد در لیست دوره های آنلاین

image
طراحی وب

نقشه راه توسعه دهنده وب در سال 2021

16 مهر 1400
image
طراحی وب

بهترین روش‌های Agile برای دورکاری

16 مهر 1400
image
طراحی وب

بوت ‌استرپ 5 نسخه آلفا

16 مهر 1400
image
طراحی وب

چرا سرعت سایت هنوز مهم است؟

16 مهر 1400