صفر تا صد نیازهای غذایی بدن یک ورزشکار - میزان پروتئین، کربوهیدرات و چربی

 

 

ورزشکاران باید مقدار کافی از پروتئین، کربوهیدرات و چربی را مصرف کنند و باید یک الگوی غذایی مناسب را قبل، حین و بعد از تمرین رعایت کنند.

به گزارش ایسنا، وزن بدن نباید به عنوان یک معیار منحصر به فرد در تغذیه و ورزش مورد استفاده قرار گیرد. یکی از متغیرهای مورد استفاده در کنترل وزن، ‌درصد چربی بدن است و میزان چربی هر ورزشکار بستگی به سن، جنس، وراثت و نوع ورزش دارد و ترجیحا کاهش وزن باید در خارج از فصل یا قبل از مسابقات و تحت نظر متخصص تغذیه ورزشی انجام شود.

ورزشکاران نیاز دارند تا در دوره‌های تمرین شدید و دوره‌های تمرین طولانی به اندازه کافی انرژی (مواد غذایی تامین کننده انرژی بدن مانند غذاهای دارای کربوهیدرات) مصرف کنند تا بتوانند وزن خود را حفظ کرده و تاثیر تمرینات را به حد اکثر برسانند.

بر اساس این مطلب که از سوی حمیدرضا دوست محمدی، کارشناس پزشکی ورزشی تهیه شده و در اختیار ایسنا قرار گرفته، آمده است:

کاهش مصرف انرژی موجب تحلیل رفتن عضلات، اختلالات قاعدگی در زنان ورزشکار و از دست رفتن تراکم استخوان‌ شده و همچنین خطر خستگی مزمن، آسیب‌های ورزشی و بیماری افزایش می‌یابد و دوره ریکاوری در ورزشکار را نیز طولانی می‌کند.

مقدار توصیه شده کربوهیدرات برای ورزشکاران

مقدار توصیه شده کربوهیدرات برای ورزشکاران در دامنه ۱۰-۶ گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن است؛ کربوهیدرات‌ها، قند خون را در سطح مورد نیاز بدن حفظ می‌کنند و موجب جایگزینی ذخیره گلیکوژن در عضلات می‌شوند.

 

 

چکیده ی خبر از ایسنا: isna.ir/xdRsPN

وبلاگ مشابه

بیش از 10000 طرح منحصر به فرد در لیست دوره های آنلاین

image
طراحی وب

نقشه راه توسعه دهنده وب در سال 2021

16 مهر 1400
image
طراحی وب

بهترین روش‌های Agile برای دورکاری

16 مهر 1400
image
طراحی وب

بوت ‌استرپ 5 نسخه آلفا

16 مهر 1400
image
طراحی وب

چرا سرعت سایت هنوز مهم است؟

16 مهر 1400